Školní projekt (studie): 2008
Atelier: Ing.arch. Jan Sedlák, Ing.arch. Ivan Hnízdil (FA ČVUT)
Autor: Ing.arch. Pavel Pácalt
Ocenění: Nominace na Olověný Dušan 2008
http://www.olovenydusan.cz/2008/nominace-jednotlivci-detail.php?detail=pacalt
Původní myšlenkou mostu je plochý kámen odskakující po hladině řeky, kdy vzniká dynamická křivka pohybu kamene ve vzduchu. Umístění mostu je vzhledem k navazujícímu údolí Divoké Šárky a propojení dvou protilehlých cyklostezek s ostrovem. Mostovka je vynesena na svých vlastních nosnících, které jsou neseny příhradovou ocelovou konstrukcí a je zcela nezávislá na jejích výškových proměnách v podélné ose mostu. Procházející pozorovatel se tak ocitá hned v několika zajímavých momentech, kdy se při pohybu po mostovce jednou ocitá nad nejvyššími místy příhradové konstrukce a jindy je jimi zcela pohlcen, ale neztrácí nikdy vizuální kontakt s širším okolím mostu. V nižších částech je pak v polouzavřeném mikrosvětě ztrácí vizuální kontakt s břehy řeky ve směru podélné osy mostu. Otevírají se tak pohledy čistě na řeku. Materiálem mostovky je lepené řezivo, které má vytvářet žlab s plnostěnným zábradlím, aby vytvořilo zcela nezávislou, třetí křivku na mostní konstrukci a má působit zklidňujícím dojmem. Také pohyb je díky méně razantním převýšením zcela přirozený a není bariérou ani pro osoby s omezenou schopností pohybu. Ačkoliv se jedná o pěší a cyklistickou lávku, byly snaha o bezbariérovost jednou z hlavních priorit při tvorbě geometrie mostovky. Jemná zvlnění mostovky měkce přistávají na obou březích řeky a napojuje dosud oddělené cyklostezky.